Az Instagram-felhasználók hamarosan képesek lesznek az NFT-k mintelésére és eladására

Az Instagram bejelentette, hogy a közeljövőben lehetővé teszi a digitális alkotók számára, hogy közvetlenül a közösségi médiaplatformon keresztül verjenek és értékesítsenek nem-helyettesíthető tokeneket (NFT).

A képmegosztó alkalmazás nemrég 100 országban indította el a Digital Collectibles funkcióját, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy csatlakozzanak a digitális pénztárcájukhoz, és bemutassák az általuk létrehozott vagy vásárolt NFT-ket. A csatlakoztatott NFT-k megjeleníthetők a hírfolyamban, és csillogó hatást tartalmaznak a hitelesség jelzésére.

A legújabb frissítés lehetővé teszi az alkotók számára, hogy saját digitális gyűjthető tárgyakat készítsenek és értékesítsenek az Instagramon és azon kívül is, így egy „végponttól végpontig tartó eszköztárat” kapnak az NFT-k létrehozásához, megjelenítéséhez és értékesítéséhez.
A frissítést kezdetben az alkotók egy kis csoportja, köztük Amber Vittoria, Refik Anadol, Jason Seife, Dave Krugman és még néhányan tesztelik.

Az Instagram emellett lehetővé teszi majd a videóalapú digitális gyűjtemények megjelenítését a platformján, és támogatást ad a Solana blokklánc és a Phantom pénztárca számára. Ezt megelőzően a platform támogatta az Ethereum, a Polygon és a Flow blokkláncokat, valamint a harmadik féltől származó tárcákhoz, köztük a Rainbow, a MetaMask, a Trust Wallet, a Coinbase Wallet és a Dapper Wallet tárcákhoz való kapcsolódást.

A Meta megjegyezte, hogy nem számít fel díjat a digitális gyűjtemények Instagramon vagy Facebookon való megjelenítéséért és megosztásáért, és legalább 2024-ig nem számít fel további díjakat a digitális gyűjtemények eladásáért. Hozzátette azonban, hogy „az Android és iOS operációs rendszereken az Instagram alkalmazáson belül végrehajtott digitális gyűjthető tárgyak vásárlása az alkalmazandó alkalmazásbolt-díjak hatálya alá tartozik”.

Emellett ígéretet tett arra, hogy sem az alkotóknak, sem a gyűjtőknek nem kell majd gázdíjat fizetniük az Instagramon vásárolt digitális gyűjthető tárgyakért az induláskor.

A CoinDesk által készített útmutatóból kiderült, hogy az NFT-alkotóknak lehetőségük lesz arra is, hogy 5% és 25% között válasszák ki a jogdíj százalékos arányát. Az alkotók ezután összekapcsolhatják bankszámlájukat vagy Paypal-fiókjukat a kifizetéshez.

Az új NFT-integráció lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy csatlakozzanak digitális pénztárcájukhoz, és kiválaszthassák, hogy mely NFT-ket osztják meg követőikkel. Ez a funkció egyfajta digitális művészeti galériaként működik, és a saját vagy létrehozott NFT-ket a többi kép mellé lehet tűzni a hírfolyamra. A jövőben a felhasználók talán közvetlenül az Instagramról is tudnak majd NFT-ket veretni és eladni.